pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

En stund i mina skor

 Joséphine kom hem igen i lördags och berättade lite om sin kursvecka. Bland annat så får de ta tag i mycket med sig själva vilket resulterar i mycket känslosvängningar. Hon berättade att varje gång hon åkt iväg på kurs så har hon fått känna på lite hur jag har det och att hon förstod hur ansträngande det kan vara.

Att vara mig innebär att alla känslor blir väldigt intensiva. Ta alla känslor du får under en dag och gångra det med 3. Det gör att jag behöver kontrollera nästan varje känsla jag får. En liten irritation gånger tre är ganska hanterbar, men känslan av att ha blivit sårad, ledsen över något eller förbannad och gånger 3 är ibland utom min kontroll för en stund. Det gör att jag ofta uppfattas som ganska extrem och ja, för mig känns vissa saker extrema.
Än värre är det om jag har starka känslor för någon. Minsta lilla sak kan få mig helt överlycklig, medan en annan liten sak kan få mig att gå i taket. När jag dejtat killar så har jag (i mitt huvud nu mer tack och lov) bett dem dra åt helvete 4-6 ggr om dagen.
''Han har inte svarat i telefon på 3 timmar. Fuck him!''
''Han sa så. Vill aldrig se honom mer.''
''Han gjorde så. Han kan bara dra åt helvete.'' osv osv.
Det positiva med det är att det går över ganska fort eftersom jag har mina svängningar, så en väldigt intensiv och extrem känsla kan gå över lika fort som den kom.

 
 


Hade faktiskt velat gå en stund i hennes skor också, så att jag kan få en större förståelse för hur hon har det.

 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: