pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

Labil eller?

Imorse fick jag ett smärre utbrott på regeringens beslut om statliga och privata apotek. Man får ju dubbla fakturor oavsett om man har kostnadsskydd bara för att man råkat gå till två olika apotek!! 
Min första reaktion var att ''Jag har inte råd med det här!!!'', ''Jag ska sluta med alla mediciner!!'' och så en vilja att kasta mobilen in i väggen, men jag höll tillbaka *stolt*, sedan följde tårar, ilska och ett oerhört hat mot apoteken. 
Det är tur att jag har underbara Jossan som trots mitt tillstånd, höll sig kolugn och bara lyssnade, ställde frågor jag inte ville höra och tog mig ner på jorden igen.
 
Personligen vill jag helst vara utan mediciner och lära mig hantera allt utan massa preparat. Mina stämningsstabiliserare verkar ju vara totalt värdelösa. Jag är precis lika labil som innan.
Impulskontrollmedicinen (Concerta) däremot kan jag ha kvar. Det är den enda medicin som faktiskt har fungerat och hjälpt hittills. Resten kan ju bara flyga och fara!
På tal om annat, så är nog Iris den mest charmiga vovve som finns. Hon är nyopererad och har rätt ont just nu vilket märktes när jag gick ut med henne igår. Hon var jättekissenödig men hon ville inte gå för att hon hade ont, så då gick hon till busshållplatsen och stannade där haha <3 <3 <3 Lilla hjärtat.
Hon vet att vi tar bussen till stallet ibland om det verkligen spöregnar eller om någon av hundarna är skadade. Hon vill helst ta bussen när det regnar, men denna gången skulle det verkigen inte hjälpa henne. Det hjälper tyvärr inte att ta bussen om man är kissenödig <3 <3 och vi skulle inte ens till stallet. Smarta Iris!!
(Det är inte Iris på bilden)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: