pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

Svensson liv..inget för mig?

Jag äter igen...typ. Vissa dagar har jag ffe svårt att få ner maten, medans andra så är jag hungrig hela tiden och äter som en hormonstinn tonåring.

Att vara beroende av andra människor och det de ger en behöver verkligen få ett avslut nu. Att låta bli att smsa är som att låta bli choklad när du är som mest godissugen, har menstruation och det ligger precis framför dig. Det är utmattande och tar upp hela min hjärnverksamhet eftersom jag hela tiden behöver motstå impulsen att skicka ett och hela tiden behöver sysselsätta mig med annat.
Rör ej!!
Har varit hästvakt igen en vecka nu och denna gången var det faktiskt bra. Var lite stressad över allt och detaljfascist som vanligt, men ångesten var knappt märkbar denna gången. Iaf ända tills Hidalgo fick ont i magen, då blev det lite för jobbigt. Gnagande oro och svårt att sova.
Däremot var det lärorikt och gav mig en ny insikt. Fick testa på nu verkligen hur det var att ha ett heltidsjobb (hästarna) och egna barn (hundarna) och upptäckte att jag aldrig kommer klara ett liv med ett heltidsjobb.
Allt går som smort och jättebra ända tills det händer något, som när Hidalgo fick ont i magen. 2 dagar med lite extra vård åt honom och sen var jag som ett vrak. Mycket värdefull lärdom.
Om jag ska leva ett liv med familj och barn, då är det halvtid som gäller.
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: