pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

Vacker...är det mitt fel?

I lördags hände något som satte min värld i gungning igen. En kille lurade hem mig till sig för att få mig i säng. Eftersom jag visste vem han var så litade jag till viss del på honom, men det visade det sig att jag inte kunde göra.
Han försökte med alla manipulativa resurser han hade. Själv tyckte jag mest att hela situationen var ganska obehaglig och efter en stund började gamla minnen komma tillbaka. Jag kände igen hela situationen från en gammal händelse med en annan kille. Den här killen använde samma metoder och allting var i princip identiskt med den händelsen. Enda skillnaden var att nu sa jag ifrån mer, men denna insikten fick mig att bli ordentligt rädd.
Jag lyckades lura iväg mig till min telefon och skicka ett meddelande till en kompis som kom springande. När jag sa att jag var tvungen att gå för att min kompis stod nedanför, blev killen arg och det bekräftade mina misstankar. Han var exakt som den andra killen fast den gången gick det tyvärr inte lika bra som denna.

 När jag dagen efter berättade om händelsen, så fick jag från en person höra följande kommentarer.

''Du är ju en väldigt attraktiv kvinna och då får man vara beredd på att såna här situationer kan uppstå.''
''Du följde faktiskt med honom frivilligt.''
''Ni var ju båda fulla och du gjorde säkert något för att bjuda in honom.''
''Det är nog bäst att hålla tyst om det här och lägga detta bakom sig.'' Tack för den liksom.
Så bara för att man ser attraktiv ut, får man skylla sig lite själv då eller ska man hela tiden behöva vara beredd för sånt här om man ser bra ut och se till att jämt vara ''beväpnad'' med vaktande vänner eller något?
Dessa kommentarer skrämde mig lite och jag fick en inblick i hur svårt det kan vara för en kvinna som har blivit våldtagen om skulle få detta motståndet. Idag ville jag faktiskt gå ut med en påse på huvudet för tänk om någon skulle finna mitt utseende behagligt och hoppa på mig. ''Jag får ju faktiskt vara beredd på det.''
Precis så kändes det idag och om jag behöver gå runt och vara på min vakt hela tiden pga mitt utseende, för att annars får jag skylla mig själv, så är det inget liv jag vill leva.
Förstår att detta enbart är en människas tycke och att alla är olika och att jag självklart aldrig ska behöva oroa mig när jag går ut, men om det är detta som tjejer får höra när det händer något, så blir jag fan rädd för vissa människors syn på sånt här.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: