pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

Blandad dag med blandade känslor

Sprang ju iväg till stallet igår medans det var uppehåll och eftersom det var så fint tänkte jag att, nu kan jag ju faktiskt mocka hagen iaf. Tyvärr hade jag missförstått tiden med den ena tjejen och den andra tjejen var sjuk, så jag fick ingen hjälp igår. Blev lite besviken över att jag fick mocka själv, men men. Det var väl tur iof. Det blåste ju nåt överjävligt så jag höll ju på att blåsa bort.
Efter en 20 min kamp i hagen mot vinden blev jag så jävla förbannad. Var ju helt hopplöst att försöka få någonting gjort när jag knappt kunde stå på fötterna. Kastade grepjävelen på marken så den studsade, sen plockade jag ihop grejerna och stampade in i stallet. Så jag blev faktiskt arg igår och kunde visa det! =D och törstig blir man. Kastade iväg hinkarna i vattenrummet (för de skulle ju självklart ramla ner när jag gick in) och det var skönt att kunna utagera istället för att stänga inne allt.
Dessutom tror jag inte hinkarna tog speciellt illa upp =P
När jag sedan stod uppe på höloftet och fortfarande var lite smått irriterad, så ringde telefonen. Det visade sig vara en gammal kompis från Kungsbacka, som var uppe i Borås just då. =D Det var en riktigt välkommen överraskning. Han mötte upp mig i stallet och sen åkte vi och fikade och tog en promenad med hans vovve. Lite kul faktiskt att jag häromdagen saknade gamla tider och vips så dyker gamla vänner upp. Härligt!!
Sist men inte minst var det musikquiz på Harrys med några underbara människor från DBT,n. Vi har alltid lika roligt ihop och det är en uppskattad paus i vardagen för mig.
Dammsög i onsdags på tal om annat. Gjorde en riktigt noggrann städning med tvättade golv och dammade även av lite smått. Tänkte liksom att, eftersom Jossan har så mycket problem med pollen nu, så skulle hon iaf inte behöva komma hem till ett dammigt hem. Omtänksamt öppnade jag fönsterna och vädrade för att få lite fräsch luft i lägenheten..................................inte mitt smartaste drag kanske.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: