pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

Dessa mediciner

Är nu inne på min 3e vecka och har trappat ner med ytterligare en tablett och nu börjar det kännas. Var så himla glad dem första två veckorna eftersom jag inte märkte något. Vet ju liksom att vissa har haft ett helvete när de ska lägga av med just Venlafaxin. Trodde faktiskt att det skulle bli lättare denna gången, men jag börjar tvivla nu. 
Har varit väldigt yr, illamående och borta i huvudet både igår och idag. Det kommer runt 15.00 tiden. Igår avtog det lite under kvällen, men idag har det bara blivit värre. Folk har pratat om ''blixtar i huvudet''. Jag aldrig förstått vad de menat eftersom jag aldrig känt av något sånt. Trodde först de menade att det blixtrade till som en snabb huvudvärksmärta, men nu vet jag var det är.
Fick min första ''blixt'' för en stund sedan och det gjorde varken ont eller så. Det var mer som att jag blev bländad för en sekund. Ungefär som när någon tar ett kort på en med kamerablixten på. Fast nu var blixten helt blå och försvann lika fort igen. Det var mer störande och irriterande. Men jag kan förstå att folk tycker att det är obehagligt om det kommer t.ex när man kör bil.
 
Nu gäller det bara att träna på att hålla sig ifrån det där med att fastna i mitt tillstånd, som jag brukar göra. Träna på att se förbi hindrena, anpassa sig efter vad kroppen klarar av och acceptera ifall jag behöver lägga mig en stund. 
 
Tittade på en målning som jag ritade för några månader sedan och insåg att jag faktiskt inte målar så jäkla dåligt ändå. Man kan ju faktiskt tydligt se vad det är jag har målat, så jag behöver nog höja min självuppskattning lite mer än jag gör idag. Inse att det jag gör faktiskt duger och att min strävan efter det perfekta resultatet är bra, men näst intill omöjligt att utföra. 
Om jag hade fortsatt med t.ex bäcken, som jag och Emma grävde ut här i Onsdags, så hade jag kunnat hålla på i en evighet innan jag fått den som jag ville ha den. Och vid det laget hade säkert regnet eller nästkommande vinter förstört det jag gjort och jag hade fått börja om från början.
 
Underbart väder har vi också. Regn, storm, hagel och kall luft. Vårkänslorna riktigt spritter i kroppen på en...............
Joséphine kallar det aprilväder och jag börjar förstå nu vart ''april, april'' kommer ifrån. Vädret gör verkligen narr av en. Varmt och soligt?? Haha det trodde du allt va? Nä nä nä...LURING!!!
 
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: