pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

Framsteg

Solution
 
 
Hade djupsamtal på ABC igår och det fick mig att se hur långt jag verkligen har kommit. Jag tycker ju jämnt att jag inte har utvecklats alls och att jag är likadan som när jag kom hit. Men frågeformulären igår visade helt annorlunda. Den visade verkligen hur mycket jag ändrat min syn på världen och mitt liv.
 
De frågor som visade min utveckling mest var.
*Har du möjlighet att leva ditt liv som du vill?
Mitt svar: Ja det har jag. Möjligheterna att leva mitt liv som jag vill, ligger enbart i vad jag väljer.
 
*Under det kommande halvåret, tror du att du kommer att lyckas eller misslyckas?
Mitt svar: Man kan bara lyckas. Eftersom allt som händer bara är en lärdom i livet, så är det helt omöjligt att ''misslyckas'' med någonting.
 
*Har du några begränsningar som gör att du inte kan leva ditt liv som du vill? Mitt svar: Det finns inga begränsningar förutom dem jag själv skapar. *Hur kommer du göra för att leva upp till och klara dina mål du satt upp?
Mitt svar: Genom att se framåt och aldrig ge upp. Genom att se lösningarna på alla ''hinder'' och vara öppen för nya intryck och förändringar.
 
Snacka om att ha utvecklats. Jag är faktiskt ganska stolt över mig själv just nu och jag är oändligt tacksam över att Joséphine äntligen lyckats pränta in detta i mitt självdestruktiva huvud. Självklart när saker och ting börjar bli lite jobbigt, så är drogsuget och känslan av att ge upp ibland så starkt att jag nästan ger efter för det. Det är något jag fortfarande kommer att behöva jobba mycket med, men jag vet att det bara är en känsla som ändå kommer gå över efter 90 sekunder. Dessutom är jag glad över att jag kan vara lycklig utan att vara euforisk och att jag faktiskt är nöjd med det och tycker att det är tillräckligt. Lyckan över att vara i stallet nu på våren, i solskenet under en klarblå himmel, är faktiskt hundra gånger mer värt än någon drog i världen. Dessutom slipper jag avisen efteråt. Jag kan må bra hela tiden, trött lägga mig med ett leende på kvällen och ändå må lika bra och vara energifylld dagen efter.
 
På eftermiddagen igår kom Helena med söta och Loppan och en annan kompis. Var jättekul att se vilka framsteg hon gjort med Loppan och att lastningsproblemen nu är ett minne blott. =D Jag önskar henne verkligen all lycka till och det ger mig inspiration och kämparanda när jag ser hur mycket hon jobbar mot att saker ska bli bättre <3
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: