pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

Ny insikt hehe

Man ska icke spotta när det kommer en vindpust i motvind =P                                                                 
                                                                                                    
Var uppe i ridhuset igår med Bifrost, Hidalgo och Joséphine. Var riktigt kul faktiskt. Kände äntligen att jag hade en aning om vad jag höll på med, varför jag var där och vad jag ville ha ut av det. För en gång skull kom jag med idéer, istället för att planlöst irra omkring därinne, inte veta vad jag ska hitta på och vara allmänt tom i huvudet.
Longerade Bifrost och fick (med lite hjälp av Jossan) honom att jobba och bli låg och avslappnad. Sedan hoppade vi han och jag över hindrena som stod utställda. Fick honom till och med över det ''läskiga'' hindret med blå matta under.
Så då fick ju både han och jag lite träning. Vi hoppade en liten bana där inne och lyckligtvis har han lika dålig kondition som jag =D så vi flåsade lika mycket och när jag inte orkade springa och hoppa mer, så var han på samma nivå. Men han tyckte det var jätteroligt och det var kul att se och det är roligt att leka med honom när han är med på noterna =)
Joséphine fick även Hidalgo att gå avslappnad och låg med framåtbjudning. Han var mjuk och fin och det var riktigt härligt att se. 
 
Senare på kvällen var det som vanligt musikquiz på Harrys. Vi var 9 stycken denna gången och det är riktigt kul när vi är så många. Massa skratt med goda vänner och fick 17 poäng av 26 wiiiieehoo. En uppåtkurva från den senaste gången då det blev 2 poäng. Så vi har nu bevisat att vi inte klarar oss utan Håkan. Han är ju 50% av vårat lag. 
 
I onsdags så kämpade jag framgångsrikt emot mitt sötsug. Kände att nu har det blivit liiiite för mycket socker under en tid och nu får det vara bra. Tog upp godsaker 3 gånger medans jag var i affären, men lyckades med ren järnvilja få mig att lägga tillbaka dem. Det är nästan så att jag borde belöna mig själv med en godis idag....men bara nästan =P
 
Har valt ut glasögon också. Stod i en timma och bara provade olika färger och former och sen fick jag köra uteslutningsmetoden =P
Så kommer att bli en snygg liten glasögonorm. Nu gäller det bara att spara ihop pengar så att jag kan köpa dem oxå.
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: