pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

Så trött

Invigde vårens första tripp till ridhuset idag. Hidalgo var helt utom sig av glädje. Hoppade, studsade, krökte sig och flög omkring därinne som en kalv på grönbete. Det har nog bekräftats nu att han gillar ridhuset och var överlycklig över att få komma tillbaka dit igen =P Dessutom var det bra miljöträning, för det var många färgglada och olikformade hinder utställda. Jag och Jossan hade fullt sjå med att hålla våra hästar borta från att äta upp hela inredningen hehe. Var ju påskris och plastträd utställda vid hindrena och det såg tydligen väldigt mumsigt ut
 
Så allt som allt har det varit en väldigt solig och fin dag. Har mockat hage tillsammans med Hidalgo (sötnosen ville också vara med och hjälpa till...även om han mest stod i vägen) men det gjorde ingenting, för då blev det bondingtime istället och massa kli bakom öronen =)
 
Bifrost är helt avstängd sen Promise åkte och just nu ger jag all min energi åt att få honom att komma tillbaka. Han har varit så stark den magnifika klippan. Han var så vacker idag. Solen sken på honom och han verkligen glänste i hela pälsen och manen (hade ju hjälpt till lite med ryktning innan jag släppte ut honom förstås) och jag blev verkligen bländad av hans otroliga pondus. För mig betyder pondus en blandning av status, styrka, stolthet och mod...bäst beskrivet när det gäller Bifrost, så var han som en strålande, modig krigare. 
 
Nu iaf är jag mycket trött. Har varit som en zombie dem senaste timmarna. Kul när man ska handla och glömmer lägga varorna på bandet. Jag gick bara fram till kassan och höll kvar mina grejjer i handen haha. Totalt hjärnsläpp. Har nog varit lite för mycket sol för kroppen idag tror jag. Har bränt mig på kinderna oxå. Hej hå så kan det gå.
Nu är det dags för sängen iaf och imorgon bär det av till ABC och nåt ingående utfrågnings-/utrednings-samtal. Ska bli spännande att se vad det är....om jag är piggare imorgon då vill säga. Kan ju vara något bra att veta vad man heter änna.
  Natt natt 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: