pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

Saknad

Idag är humöret nedåtgående igen. Hjärnan har legat kvar och gömt sig under sängen hela dagen. Fanns väl en liten period när jag hade ett uns av fokus och koncentration, men den försvann lika snabbt igen.
Memory Lane
Nu sitter jag bara och tänker tillbaka på gamla tider. Tiden när man var ung och inte hade något större ansvar än att komma hem till middagen. Skratten som fanns och fantasin som skenade vilt. En tid när inga hinder i världen var för stora och lösningen på allt var så enkel och klar.
Mitt mål är att komma dit igen. Det är faktiskt bara vi vuxna som ska krångla till allting, speciellt med en massa tankar. Sluta tänk så jävla mycket och gör bara. Fega aldrig ur för att ''det kanske kan bli jobbigt''. Våga!! 
 
Kände av vårdoften igår, den varma vinden och den sena kvällssolen som var på väg ner och PANG så var drogsuget där igen. Så starkt som det bara kan bli. Men jag tror faktiskt inte att det är drogerna jag saknar så mycket, som tiden ihop med vännerna jag hade då. Den gemenskapen vi hade, hur väl vi tog hand om varandra och allt roligt vi hittade på. Det är faktiskt det jag saknar mest. Hade gjort vad som helst för att få uppleva den tiden igen..fast utan drogerna denna gången. 
Jag får väl pränta in det så som Jossan säger. Pränta in det i kroppen, i själen, så att den gamla tiden med alla skratt och känslor finns med mig vart jag än går =)
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 karsten
skriven :

Kan känna samma sak många gånger. Men det finns inget annat att göra en att kämpa vidare. Våren är här och jag hoppas det ger dig ljusa tankar.

Svar: Jadå =) jag ska pränta in mitt leka- och fantasiminne i huvudet igen. Världen skapas ju enbart ut så som man väljer att den ska se ut. =D
Hur går det med Promise? Jag tänkte jag skulle fråga dig om jag fick komma bort och hälsa på henne någon dag?
Pinguuh