pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

Tjejer kan!!!

Den som säger att hästar är för tjejer och fags, kan slänga sig i väggen.                                                           Här är en liten lista på vad jag gjort idag

*Grävt ur bäcken. Tungt som satan. Har skavsår på händerna nu och jag kan svära på att det var smältvatten som rann däri, för jesus vad kallt det var. Jag och Emma fick stoppa ner händerna i det iskalla vattnet och gräva och slita bort massa rötter som stoppat upp vattenflödet. Det gjorde så ont i händerna att vi nästan och grät båda två, men nu jäklar i mig så rinner bäcken som den ska.
*Gått blandat med jogging upp till ridhuset, där vi hoppade en bana på sandunderlag. Alltså både vi och hästarna. Ingen av oss red.
*Mockat ur en del av hagen. 7 skottkärror blev det och nu värker ryggen nåt otroligt.

Förutom detta har vi gjort allt det vanliga också. Mocka boxar, fylla på vatten överallt och hö, rykta hästar, sopa stallgolv, promenader med hundarna osv. Så kom inte och säg att vi tjejer inte kan!! =)
Tror att alla jobb jag kommer hitta efter stalltiden, inte kommer komma ens i i närheten av lika mycket fysiskt arbete. Lite synd faktiskt, för det är så jag vill ha det och jag behöver det.

Varit en underbar dag annars. Soligt och fint var det och vi passade på att vara ut i paddocken idag =)

Jag började med lite horsemanship-övningar. Bifrost är ju bara så cool som lyssnar på minsta vink och det är så underbart att kunna kommunicera med så små hjälper och att han lyssnar så bra. En välutbildad herre är det.

 
Hidalgo var väldigt intresserad och ville också vara med på ett hörn =P
 
Efter banhoppningen var både Bifrost och jag rätt trötta så vi avslutade med ''backa för tryck''. Han är helt fantastisk. Bara jag är tillräckligt fokuserad så är han helt otrolig att göra NH-övningar med =D
 
Han gav mig en puss efteråt, men precis när bilden togs, så övergav han mig för snyggestoet i hagen bredvid.
 
Och sist men inte minst så var det mys och massa kärlek. Underbara Bifrost. Han kom fram 
och lade huvudet i min famn <3
 
Stackars Emma, som var förkyld var helt slut efter banhoppningen, så hon lade sig rätt ner på marken. Söta Hidalgo gick fram och undrade om hon var ok =)

 Det var hon ju som tur var.

 
Emma avslutade också med mys och kärlek.
 
Underbart söt bild på guldklimpen Hidalgo.
 
 
Snyggaste läromästaren i egen hög person....erhm jag menar häst. Biffen <3
 
 
Känner mig så otroligt stolt över min insats idag. Hästarna tyckte verkligen om att komma ut. De fick massa omhändertagande i både vård och kärlek och det var två tacksamma killar jag släppte ut i nattahagen. Sommarhagen börjar se riktigt fin ut och bäcken porlar vackert nu. Hundarna har fått sitt vad gäller både promenader och kel de med och nu ligger de helt utslagna i min säng. 
Det är en nöjd Jenny som kommer lägga sig ikväll =)
 
Jag tackar allt och alla för denna dagen och jag har nog aldrig varit så tacksam för både vädret, min existens och att djuren finns där med sin ovillkorliga kärlek. =)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: