pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

Underbar dag i stallet

Det var en riktigt skön och varm dag igår. Tillbringade tiden med att gosa med hästarna och göra fint i stallet. En liten snabb vårstädning är aldrig fel och nån regnig dag ska jag göra en ordentlig vårstädning.
Hästarna njöt iaf. Hjälpte Hidalgo av med sin päls och kliade honom på dem ställena jag inte kom åt med skrapan. Han stod med slutna ögon och hängande huvud. Det var bara dreglet som saknades =P och efteråt tackade han mig så innerligt att det kommer sitta länge i hjärteroten.
Bifrost njöt lika mycket han också...till slut. Först bara vände han bort huvudet när jag kom. ''Nä ä! Tänker inte ha något med dig att göra. Jag ska bara stå här med mitt blöta täcke, som jag egentligen inte vill ha på mig och bara ignorera dig totalt. Ja ja, tänkte jag, han får väl som han vill. Så jag lämnade honom och gjorde något annat. Tredje gången jag kom tillbaka och han fortfarande inte ville komma ut ur boxen, så tänkte jag att jag kunde mocka under tiden. 
Jag lämnade hans boxdörr öppen för att hämta skottkärran och då passade den busen på att gå ut i stallgången. Han gjorde väl sitt bästa för att komma åt höpåsarna, men jag fick tag i honom innan och ställde upp honom i gången. Det var nästan så jag kunde höra honom säga ''Fan också!'' Inte hans smartaste drag kanske =P Men han upptäckte efter en stund att det var ganska skönt att bli av med päls och bli kliad han oxå. 
 
Idag har det varit ABC. Har ätit god mat (det var matlagning på schemat idag) och en lika god efterrätt. Crepes med skinkstuvning och sedan yoghurtglass på blåbär och hallon, med bär som topping. Mmm
 
Nu blir det till att vila lite, sen iväg till stallet och promenad med hästarna i det vackra vädret och sist men inte minst, så är det dans ikväll =D Fullt upp som vanligt, men jag hade inte bytt ut det mot något just nu.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: