pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

Ännu en solig dag

 
Överraskade Jossan med fika igår =) 
Citronpajen blev tyvärr lite förstörd...inte riktigt färdig om man säger så, men det blir bättre nästa gång =)
(Jossan/Joséphine är kvinnan jag bor hos och som hjälper och coachar mig. Man kan säga att det här är mitt familjehem/behandlingshem.)
 
Så vaknade upp till ännu en underbart solig dag. Allting känns faktiskt ganska bra idag. 
Tar dock fortfarande allting lite för personligt, istället för att bara se saker som det är. Därför blev det ännu en häftig diskution med Jossan imorse.
Men vi löste det relativt snabbt vilket kändes väldigt skönt.
 
Pratade med Kenneth/plastmorfar igårkväll för att höra vad han och mormor skulle göra till påsk. Han frågade hur det gick med Pre-Rehab som folkhögskolan har och hur det skulle gå med praktiken.
Jag förklarade som det var:
I tisdags förra veckan gjorde Jossan en process med mig, där det kom fram att jag inte ville bli lycklig. Jag ville inte må bra, bli frisk eller börja jobba igen. Just då gav jag upp. Ville bara skita i allt och knarka ner mig igen.
Jag började fundera på varför det var så och kom fram till att allt jag gjort, under det senaste året, har varit för alla andras skull. Jag har gjort vad andra har förväntat sig att jag skall göra, så ingenting har varit för mig egen skull.
 
Så under veckan som har gått, så har jag bara varit och gjort mitt bästa för att hitta tillbaka till mig själv. Ställt mig frågorna: Vad är det jag vill? Vad är det jag mår bra utav och accepterat att det faktiskt är ok att vara lycklig för min egen skull?
Därför bestämde jag och Rehab att jag skulle börja praktisera 1 dag i veckan, istället för 50% som jag skulle göra innan.
 
Kenneth svarade med kort ton, att då skulle dom inte ha något hos sig. Jag hade nu fria händer och han önskade mig lycka till. 
Det känns som att han är besviken och inte vill ha mer med mig att göra. Det är ju iof faktiskt inte mitt problem att han blir besviken. Det är en känsla han får ta itu med själv. Jag tänker faktiskt bli lycklig och må bra enbart för min egen skull. Jag tänker aldrig mer göra vad andra förväntar sig att jag ska göra.
Men kommer ändå ringa honom idag och fråga vad han menade. Kan ju också vara så att jag missuppfattade det hela, eftersom min övertygelse är att andra alltid är besvikna på mig.
Hade en överjävlig huvudvärk igår också, så kunde inte riktigt koncentrera mig ö.h.
 
Nu ska jag fortsätta jobba lite och sedan ska jag passa på att njuta av solen nu när den visar sig =D
Önskar alla en underbar dag.
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: