pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

Underbara Måndag

Det är måndag, klarblå himmel och strålande sol. En ny vecka med helt nya möjligheter. Förstår inte varför folk klagar på dessa dagar.
Måndagar är som nyår med nya löften och nya chanser till förbättring.
Allting känns i alla fall definitivt mycket bättre idag. Lusten att leva och fortsätta kämpa är tillbaka.
Tror att gårdagens trötthet berodde på en blandning av ansträngning, spänningar, för lite mat och att jag fick till mig mycket nya insikter.
Behöver träna på att se realistiskt på mitt mående och inte fastna i mina negativa känslor och tankar.

Var ärlig igår också och skrev till människor om situationer, som tryckt mig länge. Istället för att gå runt och undra och spänna mig, så frågade jag istället och även förklarade, bad om ursäkt och berättade vad jag var rädd för.
Som vanligt så lättade allt tryck i bröstet och jag fick förståelse tillbaka från dem

Varför jag ens hållt allting inom mig innan, pga av en orealistiskt rädsla, är faktiskt ganska korkat. När jag tänker tillbaka på situationer där jag öppnat mig och förklarat hur jag känner, så är det faktiskt ingen som förlöjligat mig, hånat mig eller tyckte mindre om mig. Jag har bara fått förklaringar och förståelse tillbaka.
Behöver verkligen säga ifrån mer och berätta hur jag känner. På en gång också och inte vänta med det i flera veckor, månader och år.

När jag skulle hälsa på Bifrost i hagen, så gick han bara ifrån mig. Jossan berättade att hon tolkade det som att han var trött på mig och bara ville vara ifred.
Själv tolkade jag det mer att han enbart ville vara ifred. Att det inte handlade så mycket om just mig som person.
Vet inte om hon kanske lägger sina värderingar i det eller om det är jag, som är oförmögen att erkänna mina egna brister. Vet att jag kanske tar honom lite för mycket för givet ibland, men jag vet med säkerhet att jag inte gör saker av ren illvilja.
Idag när jag kommer till stallet, så ska jag iaf bara låta honom vara och samla kraft. Ge min kärlek till Hidalgo istället, som verkligen ber om den för tillfället.
Tänkte passa på att sitta i hagen och njuta lite av solskenet också.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: