pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

Ännu en gång i valet och kvalet

 
Ja jag känner mig lite kluven till det här med att flytta ''hemifrån''. Jag känner mig fortfarande inte riktigt såpass stark att jag kan stå på mig själv. Jag använder fortfarande Joséphine som en stöttepelare när det gäller att stå på mig inför saker och situationer. Visst det funkar, men jag vill bli såpass självständig att jag kan klara det själv. 
Är fortfarande väldigt lättpåverkad och det är ju både positivt och negativt.
Så å ena sidan kanske flytta är det sista steget jag behöver för att bli självständig och å andra sidan, så kanske det är just den felande länken i mig, som gör att det kanske går åt helvete. 
Men jag tror faktiskt att jag tar det säkra före det osäkra den här gången. Jag har inte kämpat såhär mycket bara för att misslyckas, så jag kommer nog köra på att stanna här liiite till och jobba på att bli av med mina rädslor (de är många fortfarande) och att börja tro på mig själv.
 
Har haft en helt underbar vecka annars. Fint väder har det varit så har kunnat vara ute med alla underbara människor jag träffat här i Borås. Alla är verkligen supergulliga och omtänksamma =) Känns helt otroligt att jag har hittat sådana vänner och att jag har lyckats behålla dem.
Har även varit på dejt med en fantastisk kille, som förvånade mig något oerhört genom att gå ut ur huset och röka nere på gården, så att jag kunde sitta kvar ute på balkongen. Det kallar jag att visa hänsyn =D får väl bara hoppas att jag lärt mig något från Jossan, så att jag kan vara lika hänsynsfull tillbaka.
Gentlemannasläktet är inte utdött än =)
 
 
Har väl fastnat lite för ett nytt dataspel nu också. Först tyckte jag det var tråkigt och jobbigt eftersom man bara gör samma sak hela tiden och att man behöver spela klart en omgång som man börjat. Vilket kan vara rätt segt när vissa omgångar kan ta upp emot en timma om man har otur, men har ändrat uppfattning nu. Det är faktiskt ganska kul när jag kan sitta över skype med människor från andra städer i Sverige och faktiskt göra någonting gemensamt med dem. Teknikens under hehe =P
 

Kunde tyvärr inte hålla mig från vågen vilket gör mig lite besviken =( Letade upp den här om dagen för jag tyckte att jag hade blivit smalare och var rädd att jag hade gått ner ännu mer i vikt. Det hade jag också =(
Så nu köttar jag på med hur mycket smör och ost på mackorna som helst. Behöver verkligen gå upp mina kilon igen. Börjar känna av att orken diffar, psyket går neråt och jag sover sämre. Började gråta när jag dog för mycket i dataspelet och satt och lipade till Supernatural imorse liksom. Lite överdrivet hehe.
Så jag får verkligen skärpa till mig nu.
 
Men lite såhär känner jag emot vågen ibland faktiskt.
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: