pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

Jäkla bekräftelsebehov

 
Just nu är jag riktigt förbannad på mitt bekräftelsebehov, min osäkerhet, min förmåga att bli beroende utav precis ALLT och mitt kontrollbehov. Jag vill blir av med det NU!!!! Men det kommer inte gå eftersom jag vill bli av med det för andras skull och inte för min egen.
Allt detta gör mig till en needy bitch och får folk att springa för att jag klänger mig fast som en jäkla igel. Jag är så fruktansvärt besviken på mig själv. Trodde verkligen att jag hade kommit över detta stadiet, men tydligen inte. Har ju tydligen fortfarande en del att jobba på där. Det är en lärdom varje gång och lika för jävligt att varje gång gå på nit efter nit och inse att jag fortfarande är likadan som innan =(
 
Har iaf haft en riktigt bra morgon. Tagit en timmas powerwalk nu på morgonen med hundarna och sedan latat mig i solen. =) Det hjälper lite för att rensa tankarna och få i mig lite ny positiv energi. Jag duger som jag är och jag behöver lära mig att det faktiskt räcker att jag tycker det. 
Behöver lära mig att sluta vara så beroende utav att få bekräftelse från andra och inse att jag faktiskt kan skapa allt detta själv inombords.
 
Är faktiskt lite stolt över mig också, för jag har börjat lära mig att säga ifrån =D Förhoppningsvis så kommer jag snart kunna stå på helt egna ben och inte behöva använda Jossan som en backup lika mycket. Hon har varit en otroligt stor hjälp, samtidigt som jag nu behöver lära mig att klara mig själv.
Det är läskigt samtidigt som det är upplyftande varje gång jag lyckas. Känner mig som ett barn som för första gången lärt sig knyta skorna själv haha.
 
 
Helena är här denna helgen också och det är så kul att träffa henne igen. Hon har gjort såna stora framsteg och hon inspirerar mig till att vilja bli bättre varje gång vi ses. Vi var ute igår och jag är riktigt imponerad av hur mycket hon har jobbat med sig själv. Jag lär mig så mycket utav henne. 
BF 4evah gumman.
 
 
Känner mig så priviligierad över att jag har fått möjligheten att komma till Joséphine och kunna jobba med mig själv. Det har gett mig så mycket nya insikter om både mig själv, mina övertygelser, mitt sett att se på andra, hur andra beter sig och varför.
Tiden här har gett mig otroligt underbara vänner som ställer upp i vått och torrt. Känner mig så lyckligt lottad över att få ha dem i min närhet. Jag hoppas som sagt bara på att jag kan lära mig visa min uppskattning mot dem och att jag kan lära mig ge tillbaka lika mycket, som jag får.
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: