pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

NYA SKOR!! =D

 
Är barnsligt glad men hittade ett par högklackade sandaler idag som jag är helt störtkär i. Äntligen hittade jag ett par som jag kan ha till mina nya fina klänningar, som jag har fått utav Joséphine. =D
Fick även en jordgubbe utav en jordgubbssäljare utanför ICA. Tänkte jag skulle köpt en låda, men kom på i sista sekund att de bara tog kontanter, så då fick jag iaf en att smaka på =D
Känner mig så otroligt vänlig och glad idag. Brydde mig knappt ens om att det regnade. Jag gick lika glad i hågen för det. Regnet är ju bara ett väder precis som allt annat.
 
 
Var på arbetsförmedlingen igår och träffade en studie- och yrkesvägledare. Nu börjar det faktiskt gå framåt. På vägen hem sen stötte jag på en snubbe som stod och yrade på stationen. Han verkade ha en hjärnskada av något slag och verkade smått förvirrad. Ingen av dem runt omkring brydde sig. De tittade bara snett på honom, skrattade åt honom eller skyndade därifrån så fort de kunde.
När en stund hade gått och ingen kom för att hämta honom, så kände jag att bara inte kunde lämna honom där. Det visade sig att han hade gått vilse. Han visste varför han var där, men inte hur han hade kommit dit. Supercharmig snubbe var det =) riktigt roligt att prata med honom. Eftersom jag inte riktigt visste hur jag skulle gå vidare, så frågade jag några äldre kvinnor vad jag skulle göra. De hjälpte till så gott de kunde och sedan fick jag så mycket beröm från dem för att jag hade brytt mig =D Det kändes så underbart.
 
 
En kompis flyttade ner till Borås nu i fredags och jag spenderade helgen med honom. Känns helt sjukt att vi, efter så många år utan ha träffats, hamnade i samma stadsdel och fortfarande är såpass bra kompisar. Det finns nog någon mening med det också, som Jossan alltid säger =)
Vi såg på film, spelade spel, gjorde sån jäkla god middag och tog en promenad upp till Kypesjön. Jag får väl dra mig dit också ibland och träna lite på deras utomhusgym....nån dag.
 
 
I fredags kom Joséphine till mig och berättade att hon hade fått massa kläder av en vän. Så vi hade klädesprovning utav dem, sedan rensade hon ur sin garderob och jag fick en massa nya kläder utav henne =D Var precis som att shoppa GRATIS =D Tack så otroligt mycket Jossan <3 <3 jag älskar verkligen alla kläderna och speciellt de vackra klänningarna.
Hon tog kort också och jag fick se hur smal jag verkligen ser ut ibland =( såg riktigt läskigt ut. Det var nog verkligen bra också att jag gav min våg till henne, så hon kunde gömma den. Kan faktiskt erkänna att jag gick en sökrunda efter den för några dagar sedan. Är inte det besatthet eller vad?
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: