pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

Det börjar klarna =)

Träffade min arbetsterapeut igår och nu känns allting mycket bättre. Har nu en mycket klarare bild av hur jag ska göra och hur jag ska välja. Istället för att hitta en utbildning först, så tittade vi på vad för olika arbeten som jag skulle må bra utav och sedan därutefter ska jag utbilda mig till vad som krävs för att få det arbetet =)
Det känns mycket mera klart och jag har äntligen fötterna tillbaka på vägen igen. Självklart vet jag inte vad jag ska välja än, men jag ser iaf vart jag är på väg nu.
 
 
 
Har fått nån inflammation i halsen också. Kan knappt prata för rösten bara försvinner ibland och varje gång jag andas eller sväljer så känns det som tusen nålar. Toppen.
Hade tänkt ringa lite samtal och så idag, men får ta det en annan dag. Kan ju vara bra om den andre i luren hör var jag säger =P
 
 
 
Fick besök av en kompis i helgen som jag inte träffat på 7-8 år =D det var verkligen jättetrevligt. Vi drack vin och nostalgitrippade genom gamla minnen och gemensamma vänner. Var som att åka tillbaka i tiden lite.
Senare på kvällen fick jag pratat med en kompis från Borås, som redde ut ett och annat för mig. Nu ser jag lite mer klart på saker som hänt här, varför folk har betett sig som de gjort, att det aldrig handlat om mig och jag mår så mycket bättre nu. Mycket ångest och rädsla släppte efter det samtalet =)
 
 
 
Och dem här förbannade lupinerna tar då aldrig slut. När jag tycker att jag rensat rent ett område, så har det poppat upp några extra blommor där nästa dag iaf. Funderar starkt på att hälla ut några flaskor Round-Up eller vad det heter i hagen och sen låta den stå några år, så inte hästarna äter däri och blir förgiftade. En annan tanke som kommer upp hela tiden är att bränna bort skiten.
Fan slita upp blomfanskapen med rötterna och sedan lägga dem i en tunna och bränna upp dem. DÖ lupiner!!!
 
 
 
Annars har det känts ganska bra dem här dagarna faktiskt. Har haft stallansvaret nu när Jossan varit ''husa'' på ett ridläger och det har gått riktigt bra =) tror hästarna faktiskt tycker om mig lite grann iaf när det kommer till kritan =)
Så det positiva är väl att vara själv i stallet, mysa med hästarna och bygga på en ordentlig solbränna =)
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: