pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

Förvirrad

 
Träffade min handläggare på Folkhögskolan igår. Hade en del frågor innan jag kom dit och gick därifrån med ännu fler frågor.
Jag kände mig så otroligt positiv igår och kände att, ja nu ska jag ta tag i mitt liv och göra något vettigt av det. Jag vet vad jag mår bra utav att göra och tänkte då höra med henne vad för olika slags utbildningar det finns, som gör att jag kan jobba med det som jag mår bra utav.
Hon kom med hur mycket förslag som helst. Alla förslag var verkligen jättebra, men det gjorde mig bara så fruktansvärt förvirrad. Hon pratade om att arbetsträna först och plugga sen, plugga på deltid och arbetsträna samtidigt, plugga först och sen arbetsträna eller bara ta någon enstaka kurs. Jag borde kanske ta reda på vad jag skulle trivas med först och kanske testa på lite olika saker.
Fan jag vet ingenting just nu. Allt från att ha varit så klar över vad jag ville igår, till att nu vara så vilsen att jag varken vet ut eller in. Hade så ont i magen när jag lade mig igår och inte var det bättre imorse.
Tvingade iväg mig till stallet iaf för jag tänkte att det nog kunde vara bra att röra på sig....Det var det inte. Det gjorde bara mer ont för varje steg, så det slutade med att jag bara släppte in hästarna till deras frukost och sen gick jag upp på loftet och bäddade ner mig med 3 hästtäcken. 
 
Joséphine sa till mig att fråga kroppen och magen vart det onda satt, varför just där och varför jag hade så ont. Först var jag så blockerad att jag inte hörde svaret, men sedan förstod jag att det antagligen var ett samband mellan flytten och pluggandet.
Jag ligger nämligen på första plats för att flytta in i studentrummet om de inte får in någon student och om jag börjar studera, så kan jag flytta in direkt. Jag har ju funderat på att börja läsa igen ganska länge nu och nu känns det verkligen som att det är rätt tid för det. Skulle bara vilja få lite ordning och klarhet i alla frågor, tankar och valmöjligheter som snurrar runt i huvudet.
Fick iaf möjlighet att pausa huvudet en stund i stallet idag. En trasslig hagtråd behövde rullas upp på rulle och det tog nästan 3 TIMMAR!!! Blev nådigt förbannad på den ibland, men det var ett ganska terapeutiskt arbete och det kändes även lite symboliskt med tanke på omständigheterna =P
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: