pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

Midsommar!!

 
Väntar in åskskurarna nu som tillhör midsommarafton. Smhi sa att ovädret skulle komma in vid 14 tiden. Älskar åska!!! =D
 
Fick en liten besvikelse för något år sedan. Midsommar för mig har ju varit en småflickas minnen med blommor i håret, jordgubbar och dans, så var ju lite av en downroad att få reda på att vi dansar runt en upp och nervänd kuk som penetrerar moder jord. 
Inte för att det är något fel i det, men det var liksom inte det man fick lära sig i skolan =P
 
När det gäller min hals, så får jag nog faktiskt säga att det är rätt skönt att inte kunna prata. Det är jobbigt att det gör ont och jävligt frustrerande när jag inte kommer på hur jag ska teckna vissa saker, men förutom det så är det väldigt skönt att slippa ansvaret över att behöva prata.
Funderar faktiskt lite på om jag skulle bli stum för alltid, men bara lite. Det skulle innebära en stor omställning för folk i min närhet och vissa problem vid konversationer med myndigheter i telefon =P. Skulle också behöva ge upp min fundering på att föreläsa för andra människor, så nej det är enbart en fundering. Skulle aldrig klara av att bli stum för alltid. Då skulle jag ju aldrig kunna sjunga igen eller kunna ringa runt till olika instanser =)
Däremot kan jag ju passa på då jag är sjuk, eftersom jag oftast får infektioner i halsen vid varje förkylning jag drabbas av.
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: