pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

Min tid som ''stum''

Den har varit otroligt insiktsfull och lärorik. Det har varit så skönt att slippa känna ansvaret över att behöva hålla igång stämningen, samtalsämnen osv. Även om jag inte alltid lyckats med detta, så är det iaf skönt att lägga det ansvaret på någon annan.
Har ju tidigare inte vetat vad jag byggt upp min identitet kring, men det gick upp för mig igår. Min identitet har varit ''Jenny = Hon som pratar mycket'' och nu när jag vet detta, så kan jag ändra på denna identiteten. Att sluta bygga på att hålla fast yttre ting. Nu kan jag istället jobba på att bygga upp vem jag är i mitt inre och att det inre faktiskt kan ändras i förhållande till situationer, omständigheter och erfarenheter.
 
 
 
 
 
Och något som varit otroligt intressant, har varit att observera andra. Se hur andra beter sig mot människor i sin omgivning och kunna lära mig läsa av deras kroppsspråk bättre. Jag ser också och upptäcker mycket mer i min omgivning. Innan har jag glömt av vissa människor (speciellt de som suttit väldigt tysta och inte gjort så mycket väsen av sig) och inte heller sett omgivningen eftersom jag varit så upptagen med att prata.
Fick ändrat mycket av min livssyn dem här dagarna. En övertygelse jag har haft är att om man sitter tyst, så blir man osynlig. Det fick jag motbevisat igår =) folk sökte sig till att prata med mig ändå, så allt detta har varit en riktigt nyttig lärdom.
 
Och mina vänner jag var hos igår är ju verkligen värda all heder. Så givmilda människor, godhjärtade och omtänksamma =) älskar att kunna få slappna av och verkligen bara vara mig själv. Vi har kul även fast vi bara sitter och gör typ ingenting. <3 <3
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: