pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

Nya insikter igen =)

Kom ner till Falkenberg i söndags och blev lika välkommen som alltid. Det är alltid lika trevligt att komma ner till mormor och kenneth, äta god mat och bara njuta av deras sällskap =) De är så otroligt duktiga värdar, så där har jag mycket att lära ifrån.
 
 Jag känner ingenting av medicinerna längre, men har istället blivit sjuk. Så typiskt. Hade feberkänningar igår och har så ont i halsen att det knappt går att svälja, men det blir väl så när man inte äter. Kroppen blir känsligare och alla infektioner som redan sitter i kroppen får möjlighet att blomma ut.
 
 Har fått lite nya insikter igen också. Jag vet nu varför Jossan säger så mycket konstiga/elaka saker. Det gör hon enbart för att jag ska lära mig att sluta saker så personligt. Det var riktigt otroligt skönt att komma till den insikten och härifrån så kan jag bara träna ännu mer på att sluta ta åt mig så mycket.
Bifrost har också lärt mig något som är otroligt värdefullt att använda i vardagen. Han går ofta och knör på mig när vi promenerar och ibland är det för att jag är lite väl påträngande, men oftast är det för att han vill lära mig ta plats. Jag flyttar ofta på mig när jag känner mig osäker och låter folk inkräkta på mitt ''revir''. Istället för att flytta på mig, så ska jag istället ta ett steg framåt och ''claime my space'', för jag har precis lika stor rätt att stå på min plats och finnas här på jorden som alla andra. =)
Underbara Bifrost <3
 
Kom också att tänka på en sak som läste på internet för ett tag sen. Det var en artikel där de hade intervjuat äldre människor, som låg på sin dödsbädd och frågat dem vad de hade ändrat på om de fick möjlighet att leva om sitt liv. Detta var topp 5 listan som de fick fram.
1. Att de inte vågade leva sitt liv som de ville, utan levde efter andra människors förväntningar.
2. Att man önskade att man inte jobbat så mycket och så hårt.
3. Att man inte hade modet att uttrycka sina känslor.
4. Att många ångrar att de inte hållit kontakten med sina vänner.
 Ofta insåg inte de döende hur viktiga deras vänner var förrän veckorna innan de dog, och då var det ibland inte möjligt att spåra dem. Många döende hade blivit så upptagna av sina egna liv att de släppte taget om sina viktiga vänskaper. Det fanns många som djupt ångrade att de inte gett vänskaper den tid och ansträngning som krävs.
5. En ånger för att man inte tillåtit sig att vara lycklig. Många inser inte förrän i slutet av livet att lycka är ett val.
 
http://www.svt.se/nyheter/sverige/de-fem-saker-manniskor-angrar-pa-dodsbadden
Detta kom jag att tänka på i söndags. Jag klädde ju upp mig för att gå ner och kika lite på house-festivalen som var här nere på Almenäs. Ett par shorts och ett väldigt snyggt vitt linne, som är lite genomskinligt på ryggen. Jag var lite rädd för att jag såg för slampig ut och att folk skulle titta snett på mig. (det var förresten inte alls slampigt).
Men herregud, lilla Jenny. Vem bryr sig? Om det är så att jag tycker att någonting är snyggt och jag känner mig bekväm i det som jag tagit på mig, så får folk tycka vad de vill sen. Om det sen råkar vara så att någon inte tycker det ser bra ut, så är det ju upp till den personen. Det har ju ingenting med mig att göra. Så länge jag mår bra av det jag tar på mig så är det faktiskt det viktigaste.
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: