pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

Utflykt och en glad Jenny

 
Var på utflykt i helgen =D
Först gick några vänner och jag på en långpromenad med alla vovvar och under den promenaden fick jag veta att de funderade på att åka till Torpa Stenhus. Jag har velat åka dit i flera år och nu kom chansen. Dessutom skulle vi åka motorcykel dit!! Fan att jag inte studsade av glädje =D =D
Toppenidé tyckte vi allihop...tills vi hamnade under världens störtskur som aldrig verkade vilja sluta. Så vi var som 5 dränkta katter när vi kom fram. Det var inget motorcykelställ eller regnkläder som lyckades skydda oss inte. (Och nej jag vet att det inte var någon dunderidé att bli genomvåt på en mc när jag misstänker att jag har lunginflammation).
 
Men nöjda var vi när vi gick runt därinne (iaf jag). Jag kände mig som en unge på Liseberg typ =P
Såg en ande, men det var ingen ifrån huset. Jag tror mer det var en av mina förföljare. Sen kände jag någon/något som strök mig på benen hela tiden och jag har aldrig känt någon fysisk kontakt så innan, så jag kan inte riktigt svara på vad det var.
Men det var så häftigt att vara därinne. Tittade runt i deras gamla fängelsehåla (iskall var den också. Våra andedräkter syntes) där de hade gamla bojor och kedjor. Måste varit fruktansvärt kallt och fuktigt att sitta där nere i cellen och med taket som var så lågt att vi alla fick gå nerböjda. Det kan inte ha varit högre än 1.20-1.30cm. På dem andra våningarna hade de massa saker som verktyg, prydnadsföremål, kläder och porslin som var flera hundra år gamla. Så häftigt att se hur folk levde på den tiden och vad de använde för något. 
På vägen hem sen så var det mycket mycket härligare att åka MC. Jag börjar förstå tjusningen nu med att glida runt på landsvägar och känna vinden som blåser på en. Hade kunnat åka vidare hur långt som helst =D
På kvällen sen kom Håkan med pizza och så tittade vi på film. Riktigt mysigt.
 
Imorse ringde jag till vårdcentralen och tänkte boka tid till läkaren. Har ju varit sjuk i 4 veckor nu och varje gång det känns som det blir bättre, åker jag på en ny förkylning. Har också hostat i 4 veckor och den går inte över. Den verkar bara bli värre + att jag börjar få ont i bröstryggen och bröstkorgen.
Kände liksom att det var dags att gå till läkaren nu, men det tyckte inte de tydligen. De trodde det kunde vara antingen lunginflammation eller bronkit, men de tyckte att jag skulle vänta tills det blev sämre........
Känns ju bra...........
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: