pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

-15!!!!! i Mars

Jag fick lite av en chock nu på morgonen. -15 ute...i Mars! Men men, är väl bara att klä sig varmt och masa sig ut i alla fall =) Praktikplatsen igår var ett big NO NO. ''Vaktmästarna'' gick runt för sig själva och ansvarade för sina områden. Det betyder att om jag skulle få anställning där, så skulle jag få jobba mycket själv. Nej det vill jag INTE. Det andra dåliga var att jag, som praktikant, skulle få gå runt med dem olika snubbarna. Hm...ensam hela dagarna tillsammans med män som har nyckel till alla lokaler. Med mina tråkiga erfarenheter, så kände jag att jag inte ville försätta mig i sådana utsatta situationer. Det blir till att komma på alla idéer som finns, om utomhusjobb och fysiska arbeten, där man jobbar några stycken ihop. Hade CP ont i magen igår. Vaknade upp på morgonen och så fort jag ställde mig upp var det som tusen nålar som stack mig. Men det bara ont när jag stod upp. Vet fortfarande inte om det var för maten jag ätit eller om det var för praktikbesöket. Hoppas fortfarande på att det gällde praktikbesöket. Orkar inte bli magsjuk nu...eller nånsin för den delen. Det är iaf klarblå himmel ute och en dag i stallet väntar. Känns helt ok faktiskt och sen väntar ju en kladdkaka på mig i kylen när jag kommer hem =D Har börjat upptäcka dem små vackra sakerna i världen. Det började när jag var i Barcelona. Innan tyckte jag att det räckte med att se saker och förstod inte riktigt varför folk skulle ta kort på allting. Men väl där, så ville jag faktiskt bevara allt det vackra. Efter det så har jag börjat att verkligen se på världen och velat ta kort på saker. Som på iskorten tex. Tyckte först det var vackert med bäcken som porlade och där isen höll på att smälta. Jag ville bara gå närmre och närmre och ta bättre kort. Klumpiga jag åkte förstås nerför den hala branten och hamnade med benen på var sida om bäcken. När jag ändå var där nere kunde jag ju lika gärna passa på att ta närbilder och det blev ju görhäftigt. Nu ska jag njuta av nya avsnittet av Vampire Diaries.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: