pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

Härliga Måndag

Ännu en underbar Måndag. Ny vecka, nya möjligheter.
Det gick jättebra i lördags. Ridläraren tyckte det var bra att jag sa till, om jag upptäckte något med hästarna. Själva ridningen kändes bara helt toppen. Gjorde mina första galoppfattningar i ''uppförsbacke'', var en helt annorlunda känsla. Ungefär som att hästen var på väg att stegra, men sen bara mjukt rullade framåt =D
Fick tänka mycket på vägar, ställningar, förhållningar och balans. Allt detta gjorde att jag glömde vara rädd =D
Hästen däremot, en riktig guldklippa och lika snäll som han är stor, tyckte att jag drog honom lite för mycket i munnen. Det vet jag och det kommer jag träna bort. Har sagt till ridläraren också att säga till om hon upptäcker att jag sitter och tjuvhåller i tyglarna eller om jag inte är följsam.
Hästen mun är den känsligaste delen på kroppen och minsta lilla rörelse med bettet känns otroligt mycket. Så om jag sitter och håller eller drar den i munnen, så gör det riktigt ont. Därför tycker jag det är den viktigaste biten att jobba på =)
 
Palle ringde idag och berättade att min dator var fixad också. En enorm lättnad och lycka =D just nu är han den allsmäktige. Min dator är mitt liv. Det är där jag har roligt, där min kreativitet kommer fram och även där jag jobbar. <3

Dessutom har mitt skrivande kommit tillbaka!! =D det kom i lördags. Bara sådär! Satt i badkaret och plötsligt poppade en historia upp i mitt huvud. Sådär som det gjorde förut........innan alla droger och allt arbete förstörde tänkandet.
Har verkligen saknat mitt skrivande, för det var där jag hittade kraft och energi.
Det är så otroligt skönt. Älskar att kunna stiga in i helt nya världar och skapa karaktärer med helt olika personligeter. Framkalla scenarion jag bara kunnat drömma om. Och allt detta är mitt alldeles egna =)

Har haft så mycket energi både igår och idag. Städade lägenheten genomgående igår inkl. damma av alla mattor och polera trägolven, som jag lyckats förstöra med alltför mycket användning av allrengöring. Tyvärr blev det flammigt och fläckigt, så jag fick göra om det idag. Men inte mig emot.
Tycker bara det är kul att göra något nytt och för första gången i mitt liv (tror jag) så var det roligt att städa.
Är väl min berg och dalbana som har sin topp just nu, men oavsett så njuter jag bara just nu av den extra energin och det underbara att kunna se positivt på det mesta =)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: