pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

Jag har alla resurser inom mig.

 
Ja nu har mycket hänt.
Först och främst två nya underbara insikter =D
 
1. Satt och diskuterade ett ämne på en forumsida. Där fick jag till svar att min övertygelse kanske var helt felaktig och fick förklarat saker ur ett annat perspektiv. Istället för att, som innan, ta allting personligt och sätta upp ett okrossbart försvar, så tog jag det som konstruktiv kritik. Kände att, ja det kanske stämmer det de säger och att jag kanske ska ändra min approach istället. =D framgång framgång framgång Jenny. Klappade mig på axeln och kände verkligen framsteget =D
 
2. Jossan hade sagt att det inte skulle bli så kallt på natten, så det räckte att hästarna bara hade back on track och ulltäcken på sig. Men när jag skulle ta in hästarna igårkväll, så hade omständigheterna förändrats. Det var klar himmel, så jag misstänkte att det skulle bli kallt. Tog en titt på vädret och fick det bekräftat. Så jag tog ett eget beslut och satte på varmare täcken istället.
Det var ett bra beslut för det blev kallt och en ny insikt att jag faktiskt kan ändra på bestämmelser om omständigheterna förändras =D Innan så har jag bara gått på vad Jossan har sagt. Hade hon sagt att det enbart räckte med ulltäcken, så hade jag satt på det oavsett om det blivit -20...för hon har ju sagt att det skulle vara så.
 
Vågade faktiskt också säga ifrån igår på ridskolan =D Jag kände att hästen som jag skulle rida, inte var ridbar. Så istället för att bara hoppa upp och låtsats som ingenting, så tog jag mod till mig och faktiskt sa som det var. De ansvariga höll inte med mig, vilket gjorde mig väldigt ledsen och jag kände mig trampad på, men jag höll fast vid min åsikt och det är jag stolt över =D
Så jag fick en annan häst att rida.
 
Sist men inte minst, var jag och tittade på ett rum igår i ett kollektiv. Jag har länge känt att jag faktiskt inte vill bo själv. Även om det hade känts skönt att ha ett helt eget hem igen som jag kan inreda som jag vill och där mina regler gäller, så vet jag också hur ensamt det är.
Så då fick jag rådet från flera att ett kollektiv kanske kunde vara en ide och ja, det var det faktiskt. Huset var luftigt och ljust, de som bodde där verkade trivas trivas väldigt bra ihop och det kändes som att de hade hittat en bra rutin på hur saker och ting fungerade. Rummet jag kommer bo i är ganska stort och har något som jag älskar =D, en enkel typ av walk in closet <3
 
 
 
Detta är en helt underbar bild. Den är mystiskt och vacker och visar att, bakom varje mörker finns alltid en strimma av ljus och hopp.
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: