pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

Pröva mina vingar

Dagen började som en riktigt toppendag. 
Tog en glass i solen innan jag skulle träffa min arbetsterapeut och träffade en vän jag inte sett på länge. 
Skrev på kontraktet för mitt nya boende igår också =) Ska flytta till ett kollektiv. Känns faktiskt riktigt bra, spännande och även lite läskigt. 
Vet att jag har med mig mina rutiner och vanor, som Jossan och jag tragglat in under ett års tid, men det är fortfarande lite läskigt. Det är nu det är dags att pröva mina vingar. 
De har varit smutsiga och luggslitna, men Joséphine har lagat dem och nu är de som nya. Vackra, stabila och glittrar som den vackraste nysnö. 
 
Sedan var det en tur bort till stallet. Kände efter ett litet tag den välbekanta yrseln komma. När klockan var 7 och jag fortfarande hade 1 och 1½ box kvar att mocka, satt jag på golvet, så yr att jag knappt kunde röra mig. Ringde till Jossan och bad henne titta i min dosett....och som jag misstänkte. Hade glömt att hela dagens mediciner. 
Det var bara att gilla läget. Acceptera att jag mådde piss och lyssna på vad kroppen behövde. 
Så det var att mocka en stund, sitta en stund, mocka en stund, sitta ner igen osv.
Tur är det iaf att det finns människor i närheten, som kan hjälpa till när man har vaknat och lämnat kvar minnet under sängen.
 
Sist men inte minst så är det en helt underbar måne ute. Fullmåne med en tunn, tunn dimma som ligger som en skör slöja över den. Så vacker.
Nu blir det att lägga sig i sängen, sluta ögonen och drömma fina drömmar.
 
 
Inte månen från ikväll, men lika vacker ändå
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: