pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

Det blir värre

Har varit helt sängliggande hela dagen idag. Så fort jag rör ögonen ens lite för fort, så snurrar hela världen. Har ont i ryggen efter 3 dagar med för lite rörlighet och har ont i höften och revbenen eftersom jag får ligga mycket på sidan. Börjar göra ont att andas liksom. Ringde läkaren idag och hörde vad jag skulle göra. Han har ju tidigare sagt att om jag trappar ner på det sättet han ordinerade, så skulle jag inte känna någonting...pyttsan!
Han förklarade tydligen nu att det inte fanns något att göra mer. Han trodde utsättningssymtomen skulle sitta i en vecka för att sedan klinga av och att jag bara fick stå ut.
 
 
Fan heller! En vecka med det här?! Brorsan tar ju studenten på onsdag och jag fyller år om 1½ vecka. Nä det funkar inte, så Jossan pratade med sin pappa, som är en mycket duktig medicinare och som förklarade ett annat och mycket bättre sätt att trappa ner.
Nu har jag iaf fått en tablett och kommer ta den senaste dosen jag gått på  i 1-2 veckor, så jag slipper fira min bror och min födelsedag från sängen och sedan skulle jag plocka ur kulorna i tabletten och ta bort en kula per dag.
 
Det är rätt komiskt också att sjuksköterskan jag fick prata med (fick nämligen inte prata med läkaren direkt utan hon fick vara mellanhand. Wooot?! jag vet) inte var säker på att mina symtom berodde på medicinen........suck. När hon sedan pratat med läkaren, som visste direkt att det var utsättningssymtom, så tyckte hon att det var så konstigt att jag fick detta. ''Man ska ju inte känna något alls, men du är väl antagligen väldigt känslig.''
Känslig?! Jag älskar läkarvården.....
Jag är ju ett tydligt bevis på, att om man ätit en starkt beroendeframkallande medicin i 5 år, så klarar man INTE att avsluta den inom 6 veckor.
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: