pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

Jag är då en hurtigbulle

Tyckte att jag rörde mig rätt ok när jag är i stallet och fixar, men har räknat ut hur mycket jag faktiskt gör och jag blev riktigt förvånad. Det är mycket mer än jag trodde.
En vanlig dag i stallet, så tillryggalägger jag faktiskt omkring 9 km. Ibland mer ibland mindre. Förutom det så är det några timmars fysiskt arbete med borstning av hästar, mockning, fylla höpåsar, sopande, fylla på vatten och mockning och ogräsrensning i hagen.
Inte så konstigt längre att jag kan äta så mycket godis och ändå hålla mig i form. 
Däremot behöver jag nog minska mitt sockerintag och ersätta den med bra energi istället hehe. 
Läste denna artikel och fick mig faktiskt en chockinsikt. Det är läskigt att tänka att jag kanske blev narkoman enbart för att min kropp reagerade på socker som liten =O och hur mycket socker finns det egentligen inte i alla livsmedel?
http://nosugaradded.se/hur-paverkas-vi-av-socker/
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: