pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

Mycket nya lärdomar =D

Wow nu har det hänt mycket. Var ju på möte och fick lite tips på hur jag skulle hantera vardagen och mina diagnoser. Väldigt tydliga direktiv och en bra påminnelse från det jag lärt mig innan.
 
ADHD - Strukturera upp mitt liv och göra det tydligt. Lådor, lappar, kalender, mobilpåminnelser osv.
Borderline - Sluta sätta upp folk på piedestaler. Förstå att jag är precis lika bra och dålig som dem.
Bipolär II - Inse att jag inte riktigt är bäst i världen under mina maniska perioder och inse att jag kanske är bättre      än så kass och värdelös som jag tror att jag är under mina depressiva episoder. 
 
Fick mycket bra information, tips och hjälp idag. Det är värdefullt och jag håller verkligen tummarna för att Jossan äntligen ska få sin del utav detta oxå.
 
Fick även massa information om olika aktiviteter som finns här runtom och blev även introducerad för en kille, som håller på med....ja aktiviteter för oss som passerat skoltiden. Lite som ett fritids för vuxna kan man säga och ännu mer positivt. De håller på att starta en ungdomsgrupp för folk under 30 och med mig så blir vi 3 stycken. Då kommer vi 3 ha hand om den gruppen, gruppens ekonomi, få egna nycklar, strukturera upp hur den ska se ut osv. 
Det kändes bara så WOW och de vill ha en idéspruta och är det något jag kan, så är det att komma med idéer. Sen genomför jag dem aldrig, men där kanske de andra 2 är bättre och kan fylla upp den biten. 
Så nu är jag uppe i en manisk period igen =P och nu får jag möjlighet att träna på att klättra ner lite från självförtroende stegen =D
Som sagt, mina tillstånd varierar lika ofta under dagen, som vädret här i sverige =D väldigt spännande...............
 
Från att tårarna sprutade på mig imorse och jag gav hela världen fingret, till att nu omfamna allihopa och bara vara så lycklig. Tanken kan göra underverk =)
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: