pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

Nu går det fort!!

Imorse var jag jätteglad i en timma, sedan på botten igen ganska snabbt och efter en timma igen var allt ok och energin var på topp, men för 5 minuter sen så bara dök allt neråt igen. Jag hänger ju inte ens själv med i dessa humörsvängningar längre. Jag vet att man väljer sina tillstånd, men det är fan inte lätt när  humöret verkar ha sitt eget liv. 
När allt är på topp så är det som att jag flyger fram och sen SMACK så är det som att krocka med en jävla vägg och jag känner mig helt överkörd och som att fordonet har stannat ovanpå mitt bröst. Förstår inte hur Jossan, min familj och alla vänner klarar av detta. Om inte ens jag klarar av att leva tillsammans med mig själv, hur ska då någon annan göra det?
Det är ett jävla jobbigt kämpande med att hålla sig vänlig och respektfull när det är såhär. Ena stunden älskar jag alla och vill ge hela världen en gigantisk kram och i nästa vill jag bara be allt och alla att dra åt helvete. Förstår inte riktigt hur detta hänger ihop, men det känns som att jag börjar se på världen igen och inse en massa saker som jag blundat för. Mig själv bland annat. Personen jag varit, personen jag blivit och personen jag är idag och allt detta är fruktansvärt jobbigt. Det känns som hela mitt inre slits i tusen bitar och att trycket kommer få mig att gå sönder snart. Jag vill fly så långt och springa så fort benen klarar, men jag har ingenstans att ta vägen. Eftersom det är mig själv som jag vill fly ifrån så kommer jag aldrig komma undan.  
 
 
Det känns förresten att våren är här för att stanna äntligen. Förra veckan var jag så glad när jag såg dem första blommorna sticka upp och nu så verkar hela Sjöbo ha invaderats av vitsippor!! =O Träden börjar bli gröna och jag har äntligen nått min målvikt. 59.8 kg =D ville komma under 60 strecket och det har jag gjort nu och allt detta enbart genom att äta lite bättre, vara ute och få jobba lite med kroppen. 
Det känns helt fantastiskt. Har fått göra nya hål i skärpen och börjat få snöra åt byxor jag aldrig behövt snöra innan. Synd bara att det inte räcker med att vara smal och snygg för att ta sig genom livet ;) Allt hade varit så mycket enklare då.
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: