pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

Uppåt igen

Ja nu mår jag bra igen =)
Har haft en liten downperiod ett tag. En sån där jag tycker att jag är totalt värdelös och jag förtjänar inte att må bra. Ingenting duger och gnäll, gnäll, gnäll.
Men nu är det nya tag igen. Har haft en helt underbar dag i stallet. 4 timmar ute i hagen i strålande sol och har till och med fått lite färg på kroppen =D brunt på vissa ställen och rött på andra.
Fått en ny insikt med: Om man har dålig balans ska man inte rensa bort ogräs bland tistlar i kortbyxor. Det är lika med smärta.
 
Har även fått lite extra hjälp med dansen idag, Lite teknik och kroppshållning i rörelserna =) Vi har verkligen en riktigt duktig tränare och då menar jag duktig!
 
Känns väl fortfarande lite pinsamt över saker jag gjort som jag sedan överdrivit, saker jag sagt som inte alls varit så farligt, saker jag förklarat mig över som enbart gjorde saken värre, överdrivit småsaker och skickat wall of text till människor under min downperiod. Men det är sånt som inte går att göra ogjort och jag får bara stå stark över det och ta konsekvenserna.
 
Pratade med Joséphine imorse också och som alltid så lyckades hon lätta på trycket över bröstet. Snappade ur mig ur mitt negativa tillstånd som jag fastnat i och sedan var allt bra igen.
 
Nu tänker jag varma ord i mitt huvud istället.
''Jag behöver ingen annan för att må bra. Det tillståndet skapar jag själv.''
''Jag behöver ingen annan för att känna trygghet. Tryggheten finns inom mig.''
''Jag behöver ingen annan för att bekräfta mig. Det räcker att jag tycker att någonting duger.''
''Jag förtjänar att må bra, jag duger och det jag gör är tillräckligt.''

 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: