pinguuhsverklighet.blogg.se

En blogg där jag visar världen utifrån min synvinkel.

Det går framåt

Ja musikkarriären börjar ta fart nu =)
Har träffat en underbart härlig prick, som är villig att lära mig allt han kan om musikprogram på datorn och så. Imorgon tänkte vi ses och se om vi kan börja på en låt, så jag har letat melodier i flera dagar och försökt komma på text till vissa av dem.
Himla kul är det....även om jag känner att jag kan spy på vissa låtar ibland när jag behöver lyssna på dem om och om igen för att matcha in texten =P
Dessutom imponerar han och inspirerar mig. Han är så som jag och Jossan har kämpat för att jag ska bli. Disciplinerad, positiv, driven, omtänksam, respektfull och har ett bra tankesätt. Det som jag har kämpat stenhårt för att lära mig, har han inbyggt hos sig redan och det ger mig hopp om mänskligheten =)
Har gjort en deal med försäkringskassan också. Det blev lite strul med pengarna för ridskoleavgiften, så jag hade pengar över när den var betald. Vi kom överens om att jag skulle använda dem pengarna till att rida 9 lektioner till, så imorgon blir det ridlektion åter igen =) kul.
 
Vaknade upp häromdagen med tårarna sprutande. Drömde en mardröm om att Selma dog =O. Visste ju att det bara var en dröm, men kände mig ändå tvungen att gå upp och kolla ändå. 
På tal om Selma så mår hon mycket bättre förhållandevis. Hon börjar få tillbaka sin energi mer och mer och det ser bara ljust ut för hennes del. Tror drömmen handlade mer om att jag släppte på känslodammen nu när jag äntligen kan börja slappna av lite.
Det har kommit en ny häst till stallet också. En otroligt söt och artig liten islänningsdam. Bifrost och Hidalgo blev superkära på en gång och skulle visa upp sig. Ga´ta däremot var måttligt intresserad av dessa två pompösa herrar och tyckte mest de störde henne när hon skulle äta =P
Just nu håller vi på att få henne och Hidalgo att komma överens (hon behöver utrymme och vill vara ifred och uppmärksamhetstörstande Hidalgo vill vara nära och tycker hon är dryg), så för tillfället går de istället i två olika hagar bredvid varandra. 
Känns riktigt roligt att få in lite nya personligheter till vårat lilla stall =)


 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: